utilizarea aplicației și necesitatea dovezii de domiciliu.
Sursa poza si informatii: aradon.ro
Noile cărți de identitate electronice pot fi citite cu ajutorul unei aplicații, chiar de pe telefonul mobil.
Mii de arădeni au deja cărți de identitate electronice, iar problema dovezii de domiciliu a fost rezolvată în mare parte printr-o aplicație mobilă disponibilă tuturor. Practic, prin scanarea cu telefonul mobil a cărții de identitate, beneficiarul acesteia poate accesa un document cu toate datele sale, inclusiv cu adresa de domiciliu.
Aplicația mobilă
„Aplicația mobilă pentru citirea datelor înscrise pe cartea electronică de identitate ușurează foarte mult accesul la datele personale ale beneficiarului. Pentru ca noi, ca serviciu public, să putem elibera acel document de certificare a domiciliului, este nevoie ca beneficiarul să completeze o cerere pe care să o depună la ghișeu. Fără acea cerere completată, noi nu putem elibera documentul privind domiciliul. Acum, însă, orice beneficiar de CEI își poate descărca singur datele privind domiciliul prin aplicația RO CEI Reader. Aplicația funcționează pe dispozitivele mobile cu funcție NFC”, a explicat Sorina Ila, director executiv al Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Municipiul Arad.
Această aplicație mobilă ar urma să vină și în ajutorul celor care solicită adresa de domiciliu, fie că vorbim de instituții bancare sau alte servicii, și care nu au un cititor de carduri adecvat cititoarelor CEI. De la implementarea noilor cărți de identitate, unele servicii care solicită domiciliul beneficiarilor au reclamat faptul că munca le este îngreunată de lipsa cititoarelor de carduri. Așadar, aplicația mobilă ar rezolva și această problemă.
În ceea ce îi privește pe arădeni, directorul Sorina Ila a punctat că până în prezent la SPCLEP Arad au fost eliberate peste 4.000 de cărți electronice de identitate, iar numărul celor care au solicitat și dovezi de domiciliu a fost mult mai mic – în jur de 2-300.
„În continuare, noi suntem aici pentru cei care au nevoie de dovada de domiciliu și poate nu se descurcă să folosească aplicația mobilă. De asemenea, colegii mei le oferă asistență tuturor celor care au, poate, situații mai deosebite atunci când vine vorba de eliberarea actelor”, a mai punctat Sorina Ila.
Pentru copii
Implementarea noii cărți electronice de identitate a adus și o altă schimbare: copiii, chiar de la naștere, pot beneficia de CEI. Părinții trebuie, însă, să știe că în cazul copiilor se va achita o taxă de 70 de lei, excepție făcând adolescenții care solicită CEI la împlinirea vârstei de 14 ani.
Timpi de așteptare
O altă speță apărută în momentul implementării acestui nou sistem a fost cea a timpilor de așteptare. Momentan, pentru cei care nu fac parte din categoria celor cu acte de identitate expirate sau care expiră în 60 de zile, sau cei care solicită primul act de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani, timpii de așteptare sunt de aproximativ 30 de zile. Trebuie spus că programarea pentru CEI se poate face la orice serviciu de evidență a populației, ceea ce a redus aglomerația la serviciile urbane din zonele aglomerate.