Scădere de 1,9% în înmatriculările de autoturisme noi din UE; Mașinile electrice câștigă teren în timp ce benzina și dieselul pierd popularitate.

Scădere de 1,9% în înmatriculările de autoturisme noi din UE; Mașinile electrice câștigă teren în timp ce benzina și dieselul pierd popularitate. Sursa poza si informatii: biziday.ro

În primele șase luni ale anului, piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat o mică scădere de 1,9% în înmatriculările de autoturisme noi comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Însă, chiar și cu această scădere, mașinile electrice prind tot mai mult teren, stabilind un nou record de 869.271 de vânzări, ceea ce le conferă 15,6% din piață.

Mașinile pe benzină și diesel par să-și piardă din popularitate, cum era de așteptat. Cota de piață a autoturismelor pe benzină a scăzut semnificativ, ajungând la 28,4%, în timp ce cea a mașinilor diesel a ajuns la un modest 9,4%.

Primele trei piețe mari — Germania, Belgia și Țările de Jos — determină creșterea segmentului electric, fiecare raportând cifre pozitive semnificative, cu Germania în frunte, având o creștere de 35,1%. În opoziție, Franța a înregistrat o contracție de 6,4% pentru acest segment.

Din fericire pentru iubitorii de mașini verzi, modelele hibrid-electrice nu doar că și-au păstrat uzualul, dar au crescut în popularitate, având o cotă de piață de 34,8% după ce piața a absorbit aproximativ 1,94 milioane de unități. Alte forme de vehicule ecologice, cum ar fi hibridele plug-in, au înregistrat o creștere mai modestă, ajungând la 8,4% din totalul vânzărilor auto din regiune.

Declinul pare să fie continuu pentru autoturismele tradiționale pe benzină, cu o scădere globală de 21,2% până în iunie 2025. Franța, Germania, Italia și Spania sunt printre țările care au înregistrat cele mai semnificative pierderi.

Aceste date indică o schimbare clară în industria auto europeană, cu o direcție tot mai accentuată spre soluțiile de mobilitate verde, un trend care are potențialul de a influența și piața din Iași și România. Dacă tendințele continuă, ne putem aștepta ca, în viitorul apropiat, și la nivel local să vedem o creștere în adoptarea mașinilor electrice, parte dintr-un efort mai amplu de a reduce impactul asupra mediului.


Claudiu Mocan

Claudiu Mocan are 33 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Arad. Cu rădăcini în cartierul Micălaca și o formare solidă în jurnalism la Universitatea de Vest din Timișoara, Claudiu s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează.Este cunoscut pentru abordarea echilibrată, vocea calmă și prezența constantă la evenimentele locale. De la Primărie până în cartiere, de la știri de ultimă oră până la interviuri cu oameni simpli, Claudiu reflectă realitatea Aradului cu empatie și profesionalism.

Știri Generale

Știri Generale
Cererea Oficială Depusă pe 1 Iulie 2025, Conform Guvernului.
continuarea colaborării pentru ISS până în 2028, convenită după prima întâlnire bilaterală din 2018
Donald Trump Introduce Noi Tarife Comerciale pentru Importuri din 68 de Țări - UE Taxată cu 15% în Săptămâna Următoare
După Acordul Comercial UE-SUA, Slăbiciunea Europeană a Uimit Lumea - Analiză din Financial Times
Gigafabrica Verde cu Procesoare Nvidia Avansate
Marcel Bârsan, arbitru controversat pentru arădeni, va conduce duelul Petrolul - UTA la Ploiești.
Marco Rubio și Oana Țoiu discută despre cooperarea SUA-România în apărare, energie și migrație ilegală
Mesajele RO-ALERT pentru inundațiile din Suceava au fost transmise la timp, contrar informațiilor false vehiculate
Neatragerea celor 350 de milioane de euro, un risc mortal pentru comunitățile expuse la inundații
Rachetele și dronele rusești fac victime în rândul civililor, în ciuda declarațiilor Kremlinului.
strategia de 72 miliarde USD pentru superinteligență și provocările de siguranță noi anticipați în 2025