Peste 400 de angajați concediați la fabrica Sumitomo Electric Bordnetze din Târgu Jiu, măsura notificată la AJOFM Gorj
Sursa poza si informatii: specialarad.ro
Industria auto din România a fost lovită recent de o veste îngrijorătoare: fabrica Sumitomo Electric Bordnetze (SEBN) din Târgu Jiu a anunțat concedierea a 415 dintre cei 430 de angajați, începând cu 1 septembrie. Această măsură a fost notificată oficial Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Gorj.
Detalii despre concedieri
După implementarea concedierilor, doar 15 salariați vor rămâne în funcție – câte cinci în producție, activități indirecte și administrație. Directorul AJOFM Gorj, Romeo Chiriac, a declarat:
„Este prima notificare oficială primită. Cei disponibilizați vor primi compensații conform contractului colectiv de muncă, în funcție de vechime, între 3 și 10 salarii de bază.”
Contextul companiei
Fabrica SEBN din Târgu Jiu a fost deschisă în 2017 și face parte din grupul japonez Sumitomo Electric Industries, care are peste 280.000 de angajați și operațiuni globale. În România, compania mai deține unități la Caransebeș și Drobeta Turnu Severin, cu peste 7.000 de angajați în total.
Posibile cauze ale concedierilor
Deși motivul oficial al disponibilizărilor nu a fost comunicat, surse din industrie sugerează că acestea ar putea fi legate de tranziția industriei auto către mobilitatea electrică și de restructurările recente ale companiei în Europa de Est. În 2024, SEBN a închis o fabrică în Bulgaria, relocând producția către România și Republica Moldova pentru a reduce costurile de producție. (restructuringeventsprod.azurewebsites.net)
Impactul asupra economiei locale
Aceste concedieri vor avea un impact semnificativ asupra economiei locale din județul Gorj, unde rata șomajului ar putea crește considerabil. Autoritățile locale și agențiile de ocupare a forței de muncă vor trebui să implementeze măsuri pentru a sprijini angajații afectați și pentru a stimula crearea de noi locuri de muncă în regiune.
Această situație subliniază provocările cu care se confruntă industria auto din România în contextul schimbărilor economice și tehnologice globale.