modernizarea drumurilor, podurilor și căilor ferate.

modernizarea drumurilor, podurilor și căilor ferate. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Pe fondul tensiunilor geopolitice din Europa, Comisia Europeană a subliniat necesitatea modernizării infrastructurii pentru a face față unui potențial scenariu de conflict.

Într-o discuție recentă cu Financial Times, Apostolos Tzitzikostas, comisarul european pentru Transporturi, a anunțat un plan amplu de investiții pentru revizuirea drumurilor și căilor ferate din Uniunea Europeană. Cu un buget de 17 miliarde de euro, UE își propune să îmbunătățească rețelele de transport pentru a sprijini mișcările rapide ale forțelor NATO, în eventualitatea unei agresiuni din partea Rusiei.

Infrastructură insuficientă pentru nevoile militare

Situația actuală a infrastructurii de transport din Europa nu este adecvată pentru trecerea eficientă a tancurilor și trupelor NATO. "Problemele potențiale includ blocaje în tuneluri, prăbușiri de poduri și întârzieri cauzate de procedurile de frontieră," a explicat Tzitzikostas. Greutatea tancurilor, aproximativ 70 de tone, depășește considerabil limitele impuse camioanelor obișnuite care circulă pe drumurile europene.

Planuri pentru îmbunătățire

Fondurile alocate vor acoperi modernizarea și extinderea infrastructurii existente, dar și dezvoltarea unor proiecte noi, detaliile fiindu-ne păstrate momentan secrete din motive de securitate. Strategia include crearea a patru coridoare militare esențiale care vor consta în revizuirea a circa 500 de proiecte de infrastructură.

Presiune pe termen scurt

Aceste modernizări sunt plasate în cadrul bugetar 2028-2034, fiind distincte de angajamentele de apărare, care prevăd ca țările membre să aloce 5% din PIB-ul lor pentru sector. Până la 1,5% din aceste resurse pot fi redirecționate pentru infrastructura civilă cu potențial utilizare militară.

"În prezent, relocarea echipamentelor militare și a trupelor din vestul în estul Europei necesită un timp de câteva săptămâni sau chiar luni," a subliniat Tzitzikostas, punctând nevoia stringentă de eficientizare a căilor de acces.

Această măsură subliniază importanța unui sistem de transport robust, capabil să răspundă prompt în situații de criză, consolidând astfel siguranța și cooperarea la nivel european.


Claudiu Mocan

Claudiu Mocan are 33 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Arad. Cu rădăcini în cartierul Micălaca și o formare solidă în jurnalism la Universitatea de Vest din Timișoara, Claudiu s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează.Este cunoscut pentru abordarea echilibrată, vocea calmă și prezența constantă la evenimentele locale. De la Primărie până în cartiere, de la știri de ultimă oră până la interviuri cu oameni simpli, Claudiu reflectă realitatea Aradului cu empatie și profesionalism.

Știri Generale

Știri Generale
Cererea Oficială Depusă pe 1 Iulie 2025, Conform Guvernului.
continuarea colaborării pentru ISS până în 2028, convenită după prima întâlnire bilaterală din 2018
Donald Trump Introduce Noi Tarife Comerciale pentru Importuri din 68 de Țări - UE Taxată cu 15% în Săptămâna Următoare
După Acordul Comercial UE-SUA, Slăbiciunea Europeană a Uimit Lumea - Analiză din Financial Times
Gigafabrica Verde cu Procesoare Nvidia Avansate
Marcel Bârsan, arbitru controversat pentru arădeni, va conduce duelul Petrolul - UTA la Ploiești.
Marco Rubio și Oana Țoiu discută despre cooperarea SUA-România în apărare, energie și migrație ilegală
Mesajele RO-ALERT pentru inundațiile din Suceava au fost transmise la timp, contrar informațiilor false vehiculate
Neatragerea celor 350 de milioane de euro, un risc mortal pentru comunitățile expuse la inundații
Rachetele și dronele rusești fac victime în rândul civililor, în ciuda declarațiilor Kremlinului.
strategia de 72 miliarde USD pentru superinteligență și provocările de siguranță noi anticipați în 2025