Investițiile Chinei în fabricile de componente pentru mașini electrice din străinătate cresc, dar întâmpină provocări majore față de proiectele interne.

Investițiile Chinei în fabricile de componente pentru mașini electrice din străinătate cresc, dar întâmpină provocări majore față de proiectele interne.

Sursa poza si informatii: biziday.ro

Într-un moment semnificativ de transformare, industria auto chinezească de vehicule electrice a început să direcționeze mai multe fonduri spre proiectele din străinătate decât spre cele interne, pentru prima oară în ultimii zece ani. Potrivit unui raport al firmei de consultanță Rhodium Group, în anul 2024, aproximativ 74% din totalul investițiilor chineze s-au îndreptat spre fabrici de baterii din afara țării, în timp ce și construirea de noi uzine de asamblare câștigă teren.

Competiție Internă și Protecționism

Această schimbare de strategie este alimentată de concurența acerbă de pe piața internă a Chinei și de politicile tarifare care ridică costurile la export. În acest fel, companiile chineze pot beneficia de subvenții oferite de guvernele locale de peste hotare și reușesc astfel să-și extindă piețele de desfacere.

Schimbările Investițiilor

În mod remarcabil, investițiile domestice au scăzut abrupt la 15 miliarde de dolari în 2024, de la 41 de miliarde în 2023 și peste 90 de miliarde în 2022. În contrast, în ciuda volumului mai mic la nivel global, investițiile externe au depășit pentru prima dată valoarea investițiilor interne, conform informațiilor furnizate de Rhodium.

Proiecte Internaționale în Creștere

Recent, Great Wall Motor, un important producător auto chinez, a lansat prima sa fabrică în Brazilia și are planuri să deschidă încă una în regiune. Concomitent, BYD a început operațiunile la fabrica sa inaugurată tot în Brazilia în luna iulie, iar Envision și-a deschis porțile fabricii de baterii din Franța în luna iunie.

Vânzări și Rata de Succes

Până în anul 2025, BYD a comercializat deja peste 545.000 de vehicule electrice pe piețele internaționale, o creștere semnificativă comparativ cu 417.000 de vehicule vândute pe tot parcursul anului 2024. Cu toate acestea, raportul Rhodium subliniază că doar 25% din proiectele de investiții chineze în străinătate au fost duse la bun sfârșit, în comparație cu 45% în China, indicând o probabilitate dublă ca proiectele externe să fie anulate.

Această nouă direcție a politicilor de investiție ale companiilor chineze de vehicule electrice nu doar reflectă o adaptare strategică la condițiile pieței internaționale, dar și o ambiție crescândă de a se afirma ca lider global într-un sector aflat în continuă expansiune.


Claudiu Mocan

Claudiu Mocan are 33 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Arad. Cu rădăcini în cartierul Micălaca și o formare solidă în jurnalism la Universitatea de Vest din Timișoara, Claudiu s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează.Este cunoscut pentru abordarea echilibrată, vocea calmă și prezența constantă la evenimentele locale. De la Primărie până în cartiere, de la știri de ultimă oră până la interviuri cu oameni simpli, Claudiu reflectă realitatea Aradului cu empatie și profesionalism.

Știri Generale

Știri Generale
China reafirmă sprijinul pentru rolul ONU și promovarea unui ''multilateralism real'' în afacerile internaționale, declară Xi Jinping lui Antonio Guterres.
Colaborări în Focus
Deraierea unui Tren de Pasageri Spre Cairo. 3 Morți și 94 Răniți în Provincia Matrouh🚨Detalii din Ancheta Primelor Cauze.
Dezbatere publică pe Legea mirosurilor inițiată de Ministerul Mediului
Friedrich Merz Sub Presiune pentru Reducerea TVA-ului pe Alimente Sănătoase și Taxarea Dulciurilor pe Fondul Creșterii Ratelor de Obezitate în Germania
Impactul Ecranelor asupra Dezvoltării, Recomandările Specialiștilor pentru Acces Controlat până la 9 Ani pentru o Creștere Armonioasă a Copiilor
Înalți oficiali Houthi, inclusiv prim-ministrul, uciși în raidurile aeriene israeliene asupra Sanaa, Yemen
Incendiu lângă Palatul lui Putin pe Coasta Mării Negre, Declanșat de Fragmente de Dronă Ucraineană
Indemnizații de concediere de peste 100 milioane de euro, inclusiv 15 milioane de la Fenerbahce Istanbul
o soluție pentru a evita blocajul Ungariei și a sprijini Ucraina mai eficient
Posibile Creșteri ale Riscului de Paranoia