Cetățenii pot solicita Cartea Electronică de Identitate la orice serviciu public comunitar, indiferent de domiciliu, începând de vineri – anunță Ministerul de Interne.
Sursa poza si informatii: biziday.ro
Ministerul Afacerilor Interne a anunțat o veste binevenită pentru locuitori: de acum înainte, cetățenii pot aplica pentru Cartea Electronică de Identitate (CEI) la orice serviciu de evidență a persoanelor din România, fără a fi limitați de localitatea de domiciliu. Acest lucru simplifică mult procesul, mai ales pentru cei aflați departe de casă.
Programările pentru emisii noului tip de carte de identitate se pot face simplu și comod online, direct pe site-ul MAI. Mai mult, cetățenii au libertatea de a ridica documentul dintr-un alt oraș decât cel în care au depus cererea.
Ministerul subliniază că prioritate la obținerea CEI sunt persoanele ale căror acte de identitate au expirat sau urmează să expire în următoarele două luni, precum și adolescenții care au împlinit sau vor împlini 14 ani în următoarele 30-45 de zile.
Cât despre costuri, prima emitere a cărții de identitate electronice este gratuită pentru tinerii care împlinesc 14 ani în următoarele 30 de zile. Această gratuitate este valabilă până la 30 iunie 2026. În alte cazuri, se va percepe o taxă de 70 de lei pentru copiii sub 14 ani sau pentru a doua emitere (în cazuri de pierdere, furt, deteriorare sau alte necesități), și 40 de lei pentru o carte de identitate simplă.
Această măsură este gândită să vină în sprijinul persoanelor care se găsesc temporar în alte județe sau care duc o viață dinamică și au nevoie rapid de un nou act de identitate. Este, deci, un pas înainte pentru eficientizarea și flexibilizarea serviciilor publice.