cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

Sursa poza si informatii: biziday.ro

Gigantul auto german Volkswagen a anunțat o reducere temporară a producției la mai multe dintre fabricile sale din Germania, în contextul cererii scăzute pentru mașinile electrice. Această decizie vine ca un semnal de alarmă pentru ambițiile Uniunii Europene de a realiza tranziția către vehicule electrice.

Măsuri de reducere a producției

Volkswagen va opri, la mijlocul lunii octombrie, producția la fabricile din Dresda și Zwickau pentru o săptămână. În plus, fabrica din Osnabrück, situată în Saxonia, va avea săptămâna de lucru scurtată cu o zi. Totodată, uzina din Emden, care produce modelele ID.4 și ID.7, va fi închisă pentru câteva zile.

Impact și context

Decizia Volkswagen este văzută ca o lovitură pentru planurile de electrificare ale UE în următorul deceniu. Reputația Volkswagen, un simbol al puterii economice germane, subliniază importanța acestei acțiuni. De la reunificarea Germaniei, uzina din Zwickau a fost transformată complet pentru a susține producția de vehicule electrice, o tranziție care a marcat sfârșitul producției automobilelor tradiționale cu motor cu combustie internă.

Un fenomen mai amplu în Europa

Volkswagen nu este singurul producător afectat; Stellantis, care deține branduri precum Fiat și Peugeot, urmează un model similar de reducere a producției în multiple fabrici din Europa. Această decizie coincide cu o scădere în vânzările de vehicule electrice, în timp ce cererea pentru modelele hibride a crescut, reflectând îngrijorările persistente ale consumatorilor privind autonomia și infrastructura de încărcare.

Conform datelor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile, vehiculele electrice constituie doar 16% din totalul vânzărilor noi de mașini în Europa, în timp ce hibridele reprezintă 37%. Discrepanța se accentuează în sudul Europei, unde lipsa infrastructurii de încărcare descurajează adoptarea vehiculelor electrice.

Provocări și perspective

Pe fondul acestor dificultăți, brandurile auto chineze câștigă teren pe piața europeană. De exemplu, vânzările mărcii chineze BYD au crescut cu aproape 250% în primele opt luni ale anului 2023 comparativ cu anul anterior. Aceasta pune presiune suplimentară asupra producătorilor europeni de a se adapta rapid la dinamica pieței.


Claudiu Mocan

Claudiu Mocan are 33 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Arad. Cu rădăcini în cartierul Micălaca și o formare solidă în jurnalism la Universitatea de Vest din Timișoara, Claudiu s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează.Este cunoscut pentru abordarea echilibrată, vocea calmă și prezența constantă la evenimentele locale. De la Primărie până în cartiere, de la știri de ultimă oră până la interviuri cu oameni simpli, Claudiu reflectă realitatea Aradului cu empatie și profesionalism.

Știri Generale

Știri Generale
Declinuri pe piețele financiare internaționale după pierderi masive ale băncilor americane, reînvie teama de o nouă criză economică.
detalii și implicații.
Donald Trump ezită să furnizeze rachete Tomahawk Ucrainei, în conferința de presă alături de Volodimir Zelenski la Casa Albă.
Gyuszi Balint revine pe Francisc Neuman cu obiectivul de a câștiga împotriva Aradului.
Lamborghini își menține producția de mașini pe benzină și hibride plug-in pentru încă un deceniu, în contextul cererii reduse pentru vehicule electrice de lux.
Lansare la Sala Ferdinand a volumului Sfântul Martin și originile Ordinelor Creștine Cavalerești
Lansarea cărții Povești care vindecă la Asociația Nevăzătorilor din Arad
Locatarii acuză o firmă recomandată de Distrigaz că a încălcat sigiliul și a plecat fără verificări.
Membri provizorii desemnați pentru consiliile CET H și Recons, finalizează numirile la Compania de Apă.
Moștenirea lui Gigi Domide pentru comunitatea noastră.
Noul sistem de atribute al rețelei medicale Regina Maria.