BYD își va transfera producția europeană în Europa până în 2028, debutând cu o fabrică nouă la Szeged
Sursa poza si informatii: specialarad.ro
La recentul salon auto IAA Mobility de la München, Stella Li, vicepreședinte executiv al BYD, a declarat că această mutare are scopul de a evita taxele vamale impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice fabricate în China. Fabrica din Szeged va avea o capacitate inițială de 150.000 de vehicule pe an, cu posibilitatea de a ajunge la 300.000 de unități anual. Primul model care va fi produs este Dolphin Surf, un vehicul electric compact.
Deși inițial se preconiza că producția de masă la Szeged va începe în 2025, surse citate de Reuters au indicat o amânare a acestui proces până în 2026, cu o producție estimată la câteva zeci de mii de unități în primul an. În schimb, producția la noua fabrică din Manisa, Turcia, va începe în martie 2026 și se așteaptă să depășească rapid capacitatea planificată de 150.000 de vehicule pe an.
Aceste investiții subliniază angajamentul BYD față de piața europeană și strategia sa de a deveni un jucător important în sectorul vehiculelor electrice până în 2030. Cu o rețea extinsă de 230 de puncte de vânzare în 19 țări europene, compania chineză își propune să își consolideze prezența și să răspundă cerințelor în creștere pentru mobilitatea electrică.
Pentru cititorii din Arad, aceste dezvoltări sunt relevante, având în vedere proximitatea geografică a Ungariei și potențialul impact economic al noilor investiții în regiune. Deși fabrica BYD se află în Szeged, la doar câțiva kilometri de granița cu România, este posibil ca aceste schimbări să influențeze și economia locală, prin creșterea schimburilor comerciale și a oportunităților de colaborare transfrontaliere.