ASTRA Rail, simbol al Aradului, își ia rămas bun după 134 de ani și stârnește nostalgiile pe rețelele sociale.

ASTRA Rail, simbol al Aradului, își ia rămas bun după 134 de ani și stârnește nostalgiile pe rețelele sociale. Sursa poza si informatii: specialarad.ro

După 134 de ani de activitate neîntreruptă, uzinele ASTRA Rail Industries din Arad își închid porțile, punând capăt uneia dintre cele mai longevive epopei industriale ale României. Decizia a fost anunțată în aprilie 2025, iar închiderea efectivă a avut loc la sfârșitul lunii iunie.

O istorie de 134 de ani

Înființată în 1891 sub numele de Weitzer János, fabrica de vagoane din Arad a fost un simbol al industriei românești și un pilon al economiei locale. De-a lungul decadelor, aceasta a trecut prin diverse etape, adaptându-se la schimbările pieței și ale tehnologiei, și a contribuit semnificativ la dezvoltarea orașului Arad.

Decizia de închidere

În aprilie 2025, compania americană Greenbrier, care deținea fabrica din Arad, a anunțat închiderea unității. Motivul principal invocat a fost creșterea costurilor operaționale și constrângerile logistice legate de vechimea și amplasamentul fabricii în mediul urban. Astfel, producția de vagoane de marfă a fost transferată către fabricile Greenbrier din Caracal și Drobeta Turnu Severin. (hotnews.ro)

Impactul asupra angajaților

În urma închiderii, aproximativ 700 de angajați au fost afectați de concedieri colective. Această decizie a generat un val de tristețe și nostalgie în rândul comunității arădene, care a pierdut nu doar un loc de muncă, ci și o parte din identitatea sa industrială. (digi24.ro)

Reacții în comunitate

Pe rețelele sociale, arădenii au împărtășit amintiri și fotografii cu fabrica, evocând momentele de glorie ale acesteia. O postare distribuită pe Facebook spunea:

„După 134 de ani de activitate neîntreruptă, uzinele ASTRA Rail Industries Arad își sting forja, punând capăt uneia dintre cele mai longevive epopei industriale ale României.”

Această închidere marchează sfârșitul unei ere pentru Arad și pentru industria românească, lăsând în urmă o moștenire de 134 de ani de muncă și realizări.


Claudiu Mocan

Claudiu Mocan are 33 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Arad. Cu rădăcini în cartierul Micălaca și o formare solidă în jurnalism la Universitatea de Vest din Timișoara, Claudiu s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează.Este cunoscut pentru abordarea echilibrată, vocea calmă și prezența constantă la evenimentele locale. De la Primărie până în cartiere, de la știri de ultimă oră până la interviuri cu oameni simpli, Claudiu reflectă realitatea Aradului cu empatie și profesionalism.

Știri Generale

Știri Generale
Alin Roman și Mark Țuțu se alătură echipei de top a etapei a treia din Superliga conform votului Ligii Profesioniste!
Amenințare gravă la adresa justiției și a principiilor constituționale din România.
Cel mai bun timp în drumul spre semifinalele la 100m liber la Campionatul Mondial din Singapore
CFR Călători Anunță Majorarea Prețurilor Biletelor de Tren începând de Marți, 29 Iulie
Consiliul Județean Arad planifică un împrumut de 170 milioane lei pentru susținerea proiectelor active sub conducerea lui Iustin Cionca
COVID-19 poate infecta creierul și rămâne în organism până la 80 de zile, cu efecte asupra sănătății mintale.
Cutremur Devastator de 8,8 Magnitudine Loveste Kamceatka, Declanseaza Alerte de Tsunami în SUA, Japonia și Regiunea Pacificului
date alarmante din enclava palestiniană
De vineri, creșterea TVA-ului duce la scumpirea biletelor de tren CFR și ale altor operatori privați
Detalii și Consecințe ale Incidentului din 29 Iulie
Direcția Silvică Arad sub lupa Curții de Conturi și a Corpului de Control al Ministrului Mediului