ASTRA Rail, simbol al Aradului, își ia rămas bun după 134 de ani și stârnește nostalgiile pe rețelele sociale.

ASTRA Rail, simbol al Aradului, își ia rămas bun după 134 de ani și stârnește nostalgiile pe rețelele sociale. Sursa poza si informatii: specialarad.ro

După 134 de ani de activitate neîntreruptă, uzinele ASTRA Rail Industries din Arad își închid porțile, punând capăt uneia dintre cele mai longevive epopei industriale ale României. Decizia a fost anunțată în aprilie 2025, iar închiderea efectivă a avut loc la sfârșitul lunii iunie.

O istorie de 134 de ani

Înființată în 1891 sub numele de Weitzer János, fabrica de vagoane din Arad a fost un simbol al industriei românești și un pilon al economiei locale. De-a lungul decadelor, aceasta a trecut prin diverse etape, adaptându-se la schimbările pieței și ale tehnologiei, și a contribuit semnificativ la dezvoltarea orașului Arad.

Decizia de închidere

În aprilie 2025, compania americană Greenbrier, care deținea fabrica din Arad, a anunțat închiderea unității. Motivul principal invocat a fost creșterea costurilor operaționale și constrângerile logistice legate de vechimea și amplasamentul fabricii în mediul urban. Astfel, producția de vagoane de marfă a fost transferată către fabricile Greenbrier din Caracal și Drobeta Turnu Severin. (hotnews.ro)

Impactul asupra angajaților

În urma închiderii, aproximativ 700 de angajați au fost afectați de concedieri colective. Această decizie a generat un val de tristețe și nostalgie în rândul comunității arădene, care a pierdut nu doar un loc de muncă, ci și o parte din identitatea sa industrială. (digi24.ro)

Reacții în comunitate

Pe rețelele sociale, arădenii au împărtășit amintiri și fotografii cu fabrica, evocând momentele de glorie ale acesteia. O postare distribuită pe Facebook spunea:

„După 134 de ani de activitate neîntreruptă, uzinele ASTRA Rail Industries Arad își sting forja, punând capăt uneia dintre cele mai longevive epopei industriale ale României.”

Această închidere marchează sfârșitul unei ere pentru Arad și pentru industria românească, lăsând în urmă o moștenire de 134 de ani de muncă și realizări.


Claudiu Mocan

Claudiu Mocan are 33 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Arad. Cu rădăcini în cartierul Micălaca și o formare solidă în jurnalism la Universitatea de Vest din Timișoara, Claudiu s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează.Este cunoscut pentru abordarea echilibrată, vocea calmă și prezența constantă la evenimentele locale. De la Primărie până în cartiere, de la știri de ultimă oră până la interviuri cu oameni simpli, Claudiu reflectă realitatea Aradului cu empatie și profesionalism.

Știri Generale

Știri Generale
Declinuri pe piețele financiare internaționale după pierderi masive ale băncilor americane, reînvie teama de o nouă criză economică.
detalii și implicații.
Donald Trump ezită să furnizeze rachete Tomahawk Ucrainei, în conferința de presă alături de Volodimir Zelenski la Casa Albă.
Gyuszi Balint revine pe Francisc Neuman cu obiectivul de a câștiga împotriva Aradului.
Lamborghini își menține producția de mașini pe benzină și hibride plug-in pentru încă un deceniu, în contextul cererii reduse pentru vehicule electrice de lux.
Lansare la Sala Ferdinand a volumului Sfântul Martin și originile Ordinelor Creștine Cavalerești
Lansarea cărții Povești care vindecă la Asociația Nevăzătorilor din Arad
Locatarii acuză o firmă recomandată de Distrigaz că a încălcat sigiliul și a plecat fără verificări.
Membri provizorii desemnați pentru consiliile CET H și Recons, finalizează numirile la Compania de Apă.
Moștenirea lui Gigi Domide pentru comunitatea noastră.
Noul sistem de atribute al rețelei medicale Regina Maria.