Adevărul din spatele promisiunilor
Sursa poza si informatii: aradon.ro
Promisiuni fără acoperire: Peste 14.000 de posturi au dispărut din învățământ în urma Legii Bolojan
În ciuda asigurărilor anterioare, peste 14.000 de posturi au fost eliminate din învățământul preuniversitar, conform unui proiect de Hotărâre de Guvern publicat recent.
La începutul lunii octombrie, Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică un proiect de Hotărâre de Guvern care modifică anexa nr. 4 din HG 731/2024 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației și Cercetării. Semnat de premierul Ilie Bolojan, acest proiect precizează că numărul total de posturi din învățământul preuniversitar de stat, inclusiv învățământul special și centrele județene de resurse și asistență educațională, este de 293.852 de posturi. Această cifră indică o scădere semnificativă față de numărul anterior de posturi, care era cu mult mai mare.
Deși atât ministrul Educației, cât și premierul Bolojan au afirmat în numeroase rânduri că măsurile luate în învățământ nu vor avea impact asupra numărului de posturi, realitatea arată altceva. Eliminarea acestor posturi ridică întrebări cu privire la impactul real al reformelor asupra sistemului educațional și asupra personalului didactic.
Această situație subliniază diferența dintre promisiunile făcute de politicieni și implementarea efectivă a acestora, un subiect recurent în dezbaterile publice.
Pentru a înțelege mai bine contextul, este important de menționat că Legea Bolojan, cunoscută oficial ca Legea privind reducerea numărului de posturi în administrația publică, a fost adoptată cu scopul de a eficientiza cheltuielile publice și de a reduce birocrația. Cu toate acestea, impactul acestei legi asupra sectorului educațional a fost semnificativ, iar efectele sale continuă să fie analizate și discutate în rândul autorităților și al publicului.
În concluzie, eliminarea a peste 14.000 de posturi din învățământul preuniversitar ridică semne de întrebare cu privire la eficiența și echitatea implementării reformelor educaționale, subliniind necesitatea unei comunicări clare și transparente între autorități și personalul didactic.